BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Ahad, 31 Julai 2011

KELUARGA BOLA SEPAK PEREMPUAN - UNIK DAN MENARIK

Mungkin ramai yang tidak sedar, pasukan bola sepak perempuan SMK Taman Tuanku Jaafar menghimpunkan sekumpulan pemain yang mempunyai ikatan persaudaraan. Uniknya, mereka terdiri dari adik beradik serta pasangan kembar yang sama hebat. Bukan setakat 2 beradik tetapi 3 beradik yang sama-sama meminati sukan yang sama. Kakak dan adik sama-sama tangkas dan hebat di tengah padang. Mungkin inilah bakat yang diwarisi dari ibu dan bapa yang diteruskan oleh anak-anak malah ibu bapa mereka sendiri tidak pernah menghalang, malah memberikan sokongan yang tidak berbelah bagi terhadap minat anak-anak mereka ini biar pon setiap hari ada saja pasu di rumah yang pecah akibat terkena bola yang disepak anak-anak gadis ini.

Mereka tidak memilih untuk bermain bola jaring atau mana-mana permainan yang dimainkan oleh golongan gadis seusia mereka, tapi memilih untuk bermain sukan lasak yang dimainkan oleh golongan lelaki. Biar retak tempurung lutut, biar patah tulang kaki, inilah risiko besar yang berani mereka hadapi tatkala memilih untuk serius dalam sukan ini.


Kembar seiras - Nur Aqidah Amran ( adik ) dan Nur Aqila Amran ( kakak ). Mempunyai personaliti yang berbeza, seorang kelihatan lebih keras dan seorang lagi lebih meminati bidang kecantikan.




3 beradik dalam pasukan bola sepak perempuan SMK Taman Tuanku Jaafar.. Nur Bazilah Amran ( tengah ) diapit kakak-kakak kembar.





Rezeki berpihak pada si kakak - Nur Aqila Amran  dan adik bongsu - Nur Bazilah Amran yang terpilih ke Kejohanan Piala Gothia 2011 di Sweden. Namun, Nur Aqidah Amran tidak pernah mencemburui mereka, malah terus memberikan sokongan, turun membuat latihan bersama serta mengiringi perjalanan pergi dan pulang adik dan kakaknya. Sudah pasti tempoh 10 hari kehilangan kakak dan adiknya ke Sweden membuatkan dia terasa kesunyian yang teramat.





Pasangan adik beradik yang memiliki bakat bermain bola sepak - Nur Iman Iwana Izah bt Zairi ( kakak ) dan Nur Atikah Zulaikha bt Zairi ( adik ). Mempunyai penampilan dan susuk tubuh badan yang kecil namun memiliki semangat bermain bola sepak yang cukup besar. Siapa sangka, kesemua adik beradik perempuan dalam keluarga ini meminati permainan bola sepak malah terlibat aktif sebagai atlit mewakili sekolah bagi acara olahraga.



Jika masih ingat, pada tahun 2010, kakak sulung mereka iaitu Nur Fatin Afrina bt Zairi pernah menyarung jersi bola sepak mewakili Malaysia ke Program Pertukaran Pemain Bola Sepak Perempuan ke USA. Kerana itulah, beliau sentiasa bersama-sama adik-adiknya memberi sokongan yang tidak berbelah bagi.




Nur Fatin Afrina bt Zairi sewaktu mewakili Malaysia ke USA tahun 2010.



Mana tahu lepas ni, akan wujud lagi pasangan adik-beradik dalam pasukan bola sepak SMK Taman Tuanku Jaafar. Fakta yang lebih menarik, ibu mereka turut menjadi penyokong utama penglibatan mereka dalam permainan bola sepak. Anda perlu tahu, ada dikalangan pemain dalam pasukan SMK Taman Tuanku Jaafar ini yang mempunyai ibu yang merupakan bekas pemain bola sepak perempuan Negeri Sembilan dan ada juga ibu yang terlibat aktif sebagai pemain futsal perempuan di Negeri Sembilan.

Hebatkan... !!!


0 ulasan: