BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sabtu, 22 Oktober 2011

PERLAWANAN PERSAHABATAN - PROGRAM AKAR UMBI FAM BULAN OKTOBER 2011

Siri perlawanan persahabatan Program Akar Umbi FAM diteruskan lagi dengan sesi perlawanan peringkat negeri bertempat di padang SMK Taman Tuanku Jaafar pada 22.10.2011 ( Sabtu ). Dengan penyertaan pasukan yang hadir bertanding pada kali ini adalah hampir 16 buah pasukan di dalam beberapa kategori iaitu Bawah 10 tahun, Bawah 12 tahun, Bawah 14 tahun dan Bawah 16 tahun. 

Perlawanan dimulakan pada jam 8.30 pagi dan tamat hampir jam 2.00 petang. Padang SMKTTJ ini sering dipilih untuk dijadikan lokasi perlawanan berdasarkan kepada kelebihan saiz padang yang kita miliki yang mana mampu memuatkan 4 buah gelanggang bola sepak. Ini membuatkan pihak penganjur dari FAM memilih untuk mengadakan perlawanan di sini kerana selain dari menjimatkan masa, ia juga dapat memudahkan pengurusan perlawanan dibuat.

Kemeriahan jelas kelihatan apabila padang SMKTTJ dipenuhi dengan pasukan-pasukan yang bertanding dari Negeri Sembilan, Selangor dan Kuala Lumpur.  Lebih menarik, pasukan baru yang juga merupakan jiran sebelah iaitu SK Taman Tuanku Jaafar 2 turut menyertai perlawanan ini. Jelas, ia menunjukkan satu petanda baik bahawa legasi bakat-bakat muda dalam permainan bola sepak perempuan di SMKTTJ ini akan ada pewarisnya berdasarkan sokongan dan kemahiran yang ditunjukkan oleh pemain-pemain muda
dari SK TTJ 2.


Keputusan perlawanan :

SMKTTJ 14 vs SMK Kompleks KLIA  
1-0

SMKTTJ 14 vs SMK Vivekananda, KL
0-0

SMKTTJ 16 vs SMK Bukit Kepayang, Seremban
5 - 0

SMKTTJ 16 vs SMK Sri Aman, KL
3 - 0

Tahniah juga diucapkan kepada 12 orang pemain dari SMKTTJ yang terpilih untuk mewikili pasukan Akar Umbi FAM yang akan menentang pasukan pilihan dari Australia pada penghujung bulan Oktober ini. Semoga perlawanan yang akan dihadapi nanti akan menambahkan lagi pengalaman pemain bermain dengan pasukan yang lebih handal.
























0 ulasan: